بوق زدن پشت سرهم فاجعه آفرید | فرار از چوبه دار در سال 88

متهم 14 سال پس از نجات از قصاص بار دیگر مرتکب قتل شد و مردی را با گلوله کشت.
بوق زدن پشت سرهم فاجعه آفرید | فرار از چوبه دار در سال 88
کد خبر : ۴۰۴۷۶

مردی که ۱۴ سال قبل پس از قتل یکی از دوستانش با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافته بود بار دیگر دست به جنایت زد و این بار در یک درگیری خیابانی به‌خاطر بوق زدن، راننده‌ای را با شلیک گلوله به قتل رساند.

به‌گزارش همشهری، عصر روز جمعه ۳۰تیرماه امسال شهروندان اصفهانی به کلانتری۲۸ این شهر خبر دادند که جنازه مردی در خیابان باغ فردوس دیده شده و شواهد نشان می‌دهد که این مرد به قتل رسیده است. دقایقی بعد از این خبر بود که نخستین گروه از مأموران پلیس خود را به محل کشف جسد رسانده و با پیکر بی‌جان مردی که بر اثر اصابت گلوله جانش را از دست داده بود مواجه شدند. در نزدیکی جسد خودروی متوفی نیز قرار داشت، اما هنوز به‌درستی معلوم نبود که این مرد توسط چه‌کسی و با چه انگیزه‌ای به قتل رسیده است. در این شرایط به دستور بازپرس جنایی جسد به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد. تحقیق از شهروندان نخستین سرنخ‌ها را در اختیار کارآگاهان جنایی قرار داد. آنطور که چند شهروند می‌گفتند راننده یک خودروی دیگر با مقتول درگیر شده و با شلیک گلوله او را به قتل رسانده بود. یکی از آن‌ها گفت: مقتول و راننده دیگری بر سر موضوع نامعلومی با هم درگیر شدند. هر دو نفرشان درحالی‌که خیلی عصبانی بودند از خودرو پیاده و با هم درگیر شدند که ناگهان قاتل با اسلحه یک گلوله شلیک کرد و درحالی‌که مقتول روی زمین افتاده بود سوار خودرواش شد و گریخت.

کارآگاهان جنایی در همان بررسی‌های اولیه در محل وقوع جنایت توانستند هویت قاتل را شناسایی کنند. اطلاعات به‌دست آمده نشان می‌داد که او فردی سابقه‌دار است که پیش از این در سال ۸۸ در درگیری با چند نفر از دوستانش، یکی از آن‌ها را با چاقو به قتل رسانده است. بررسی سوابق این متهم حاکی از آن بود که با وجود محکومیت او به قصاص، اما اولیای دم مقتول، رضایت داده و او بعد از نجات از چوبه دار و مدتی تحمل حبس، از زندان آزاد شده بود.

کارآگاهان در ادامه به اطلاعاتی درباره مخفیگاه متهم دست پیدا کردند. شواهد نشان می‌داد که او بعد از ارتکاب قتل از اصفهان خارج شده و به شمال کشور گریخته است. هرچه تحقیقات ادامه پیدا می‌کرد افسران جنایی به اطلاعات تازه‌تری درباره متهم دست پیدا می‌کردند تا اینکه معلوم شد او در آمل مخفی شده است. در این شرایط بود که گروهی از مأموران با نیابت قضایی راهی این شهر شدند و در شرایطی که متهم گمان نمی‌کرد پلیس بتواند مخفیگاهش را پیدا کند، در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر و در شرایطی که ۷۲ ساعت از قتل می‌گذشت به اصفهان بازگردانده شد.

وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت به قتل اعتراف کرد و جزئیات بیشتری از آنچه را که اتفاق افتاده بود بازگو کرد. او که شغلش مسافرکشی بود در اعترافاتش گفت: روز حادثه در حال مسافرکشی در مسیر باغ فردوس بودم که بوق‌های پشت سرهم یک ماشین اعصابم را به‌هم ریخت و ناگهان شروع به فحاشی کردم. راننده طرف مقابل هم به‌خاطر فحاشی با من درگیر شد.

او در ادامه گفت: هر ۲ نفر از ماشین‌های‌مان پیاده شدیم و به طرف یکدیگر حمله کردیم. او چوب دستی خود را ازماشین بیرون آورد و من هم با کلت کمری که همراهم بود به طرفش نشانه رفتم و شلیک کردم. این حادثه در چند لحظه اتفاق افتاد و من بعد از شلیک از آنجا فرار کردم و به آمل رفتم. فکر نمی‌کردم پلیس بتواند ردی از من پیدا کند، اما ۳ روز گذشته بود که مأموران را بالای سرم دیدم و دستگیر شدم.

سرهنگ حسین ترکیان، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان، با اعلام جزئیات این پرونده گفت: به‌دنبال اعترافات متهم، او با قرار قانونی در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر